måndag 18 oktober 2010

Vem är det som kör egentligen?

Idag skulle alla grupper redovisa sina performance, vilket också skedde. Dock utan närvarande av ansvarig vuxen eftersom Katti var sjuk. Själva redovisningarna gick bra, även om jag kände att vår grupp inte varit lika ambitiös i förberedelserna som de andra (jag tycker vi hade ett bra upplägg och en bra idé; dock kunde vi övat lite mer innan och kanske funderat mer på i vilken utsträckning vi kunde använt rekvisita). Samtalen kring redovisningarna kunde kanske gått bättre. Vi hade nog varit hjälpta av lite tydligare instruktioner kring syfte och mål för övningen. Det är alltid lättare att diskutera när man har något att förhålla sig till.
     Efter redovisningarna diskuterade vi en stund kring den större redovisningen nästa fredag (som jag inte kan närvara vid). Även denna diskussion tenderade att driva planlöst eftersom vi inte riktigt känner till förutsättningarna för resten av tiden fram till redovisningen. Å andra sidan: om ett av målen med ett sokratiskt samtal är att man ska lämna rummet med fler frågor än när man började, ja då var det en minst sagt lyckad sejour.
     För övrigt fick jag under lunchen tillfälle att briljera med mitt handhavande av Rubiks kub. På det hela således en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar